رضا رویگری در گفتگو با پرسون:

به خاطر مسائل مالی توان ادامه درمان را ندارم / در سینما پول خیرات نمی کنند

رضا رویگری بازیگر سریال «مختارنامه» گفت: هر روز باید فیزیوتراپی انجام دهم اما به خاطر مسائل مالی توان ادامه درمان را ندارم و فعلاً یک جلسه بیشتر نرفته ام.

رضا رویگری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پرسون، پیرامون آخرین وضعیت فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: هم اکنون مشغول بازی در سریال «المپیادی ها» به کارگردانی حسن حجگذار و تهیه کنندگی غلامحسین حیدری در روستای اخلمد شهر مشهد هستم.

وی در همین راستا ادامه داد: بنده در این سریال در کنار هنرمندانی همچون بهنوش بختیاری، کیانوش گرامی، سعیده عرب، شهرام لاسمی، شهنام شهابی، حسن حجگذار، علیرضا شیخ‌الاسلام و ... به ایفای نقش می پردازم.

بازیگر سریال «مختارنامه» علت کمرنگ شدنش در عرصه بازیگری را این گونه بیان کرد: کدام بازیگری با مشکلات اقتصادی این روزهای جامعه، دلش می خواهد کار نکند، هر چند که کار کردن برای من به خاطر مریضی کمی سخت شده و کارگردان دوست دارد بازیگرش توانمند باشد.


بیشتر بخوانید؛
گفتگو با عزت الله مهرآوران: مردم «بچه مهندس 4» را دوست خواهند داشت
گفتگو با محمود پاک نیت: برگزاری جشنواره فجر در اوضاع کنونی سودمند نیست


وی در ادامه افزود: من از اسب افتاده ام از اصل که نیفتاده ام، بالاخره من رضا رویگری هستم و کارم را بلدم، دلیل کم کاری هم به خاطر بیماری ام است و هم به این دلیل است که دوست ندارم هر کاری را انجام دهم، البته کار یک مقداری هم جای بازی داشته باشد من انجام می دهم.

هر روز باید فیزیوتراپی انجام دهم اما به خاطر مسائل مالی توان ادامه درمان را ندارم و فعلاً یک جلسه بیشتر نرفته ام.

بازیگر سریال «به کجا چنین شتابان» در خصوص وضعیت درمانی خود گفت: هر روز باید فیزیوتراپی انجام دهم اما به خاطر مسائل مالی توان ادامه درمان را ندارم و فعلاً یک جلسه بیشتر نرفته ام.

وی در همین راستا ادامه داد: بازیگران بیمه ندارند و این کار را خیلی سخت می کند، من بعد از 50 سال فعالیت برای مخارج بیمارستانم پس از فروش دو ماشین، تازه سال گذشته بیمه شدم.

این بازیگر سینما و تلویزیون پیرامون حضورش در سریال «سلمان فارسی» اظهار کرد: هنوز کسی با بنده بابت بازی در پروژه سلمان فارسی تماسی نگرفته است.

بازیگر سریال «معراجی ها» در خصوص وضعیت معیشتی هنرمندان در این روزها و حمایت مسئولان ذیربط اذعان کرد: نه هیچ حمایتی نشده است و نه کسی آمده و نه کسی رفته است، شاید از سایر هنرمندان حمایت شده اما من از آن بی اطلاع هستم و هیچ حمایتی از من رویگری حداقل نشده است.

وی در همین راستا ادامه داد: به خاطر کرونا خیلی از پروژه ها تعطیل شده و همچنین خیلی از هنرمندان به خاطر کرونا کار نمی کنند و تعداد تولیدات نیز مثل سابق نیست و پروژه های کمی در حال فعالیت است و اوضاع هنرمندانی همچون من خیلی خراب است.

به جای توقف فیلمبرداری ها دوستان به فکر واردات واکسن به کشور باشند، ما در حال به واکسن نیاز داریم.

این بازیگر سینما و تلویزیون پیرامون تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر توقف فیلمبرداری ها تصریح کرد: به جای توقف فیلمبرداری ها دوستان به فکر واردات واکسن به کشور باشند، ما در حال به واکسن نیاز داریم.

وی در ادامه افزود: درست است که نگهداری واکسن در دمای 70 درجه زیر صفر دشوار است، اما کشورهایی که حتی اندازه ما پیشرفته نیستند هم این واکسن ها را تهیه نموده و در حال استفاده هستند، حالا چرا ما نتوانیم این کار را انجام دهیم.

بازیگر سریال «مدینه» درخصوص بازپخش سریال ها از تلویزیون اظهار کرد: سریالی که مردم دوست دارند باید بازپخش شود و به عقیده بنده تصمیم درستی است، سریال هایی همانند «مختارنامه» و یا «به کجا چنین شتابان» باید بارها پخش شوند تا تماشاگرانی که آن را ندیده، تماشا کند.

رویگری در پیرامون اکران آنلاین فیلم ها و پخش فیلم تئاتر از تلویزیون و تاثیرش در این شرایط کرونایی اظهار کرد: فکر خیلی خوبی است، هرچند که من آشنایی زیادی با ساز و کار آن ندارم و بیشتر در رسانه ها در مورد آن شنیده ام، همین که مردم در یک مکان سربسته مثل سینما دور هم قرار نمی گیرند و در منزل در کنار خانواده خود به دور از استرس ویروس کرونا به تماشای فیلم می نشینند به نظرم تصمیم درستی است.


بیشتر بخوانید؛
گفتگو با فلور نظری: هنرمندان در دوران کرونا مثل یتیم بودند
گفتگو با سپند امیر سلیمانی: رعایت پروتکل های بهداشتی شوخی است


وی مهمترین لازمه ماندگاری یک سریال را فیلمنامه آن دانست و گفت: جذابیت یک کار فیلمنامه و بازیگر های آن کار است، آلفرد هیچکاک کارگردان مشهور جهان در پاسخ به اینکه سینما از چه تشکیل شده است گفت: از سه چیز، اول فیلمنامه، دوم فیلمنامه، سوم فیلمنامه؛ وقتی کارگردان فیلنامه و قصه جذاب داشته باشد، تهیه کننده بازیگر های بهتری را به پروژه دعوت می کند و در نهایت کار به دل مخاطب می نشیند.

این بازیگر سینما و تلویزیون با توصیه به جوانان تازه وارد به عرصه سینما گفت: به نظر من همه افرادی که به تازگی میخواهند وارد این شغل شوند به آن مثل شغل دوم نگاه کنند، چون خیلی ها از دور فکر می کنند اگر بیایند خانه، ماشین و ویلاهای آنچنانی می خرند، اما اینگونه نیست، باید خیلی تلاش و کار کنید، زیرا پول در سینما خیرات نمی کنند و بازیگر باید خیلی فعالیت کند تا به پول برسد.

بازیگر فیلم «شیخ مفید» در خصوص اوضاع تئاتر و تغییر کاربری تعدادی از سالن های نمایش پس از شیوع ویروس کرونا گفت: به این سادگی نمی توان سالن های تئاتر را تغییر کاربری داد و امیدوارم دولت اجازه همچنین کاری را ندهد، چون ما نیاز به سالن داریم و پیش از کرونا نیز کمبود سالن داشتیم.

وی در همین راستا افزود: اما باید به فکر صاحب سالن ها هم بود، آنها هم هزینه کرده اند و توقع بازگشت سرمایه دارند، مخارجشان بالا است و باید تامین شوند، ما مملکت ثروتمندی داریم، امیدوارم مسئولین برای این مسائل تصمیم درستی بگیرند تا شاهد اتفاقات این چنینی نباشیم.

رضا رویگری در پایان پیرامون انتظاراتش از همکاران خاطر نشان کرد: نمی توان توقعی زیادی داشت، آنها هم گرفتار هستند و من هیچ توقعی از دوستان ندارم، دیگر هرکسی باید وظایف خود را بداند، تنها از آنها خواهش می کنم مواظب خود و کل گروه باشند و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند تا خدایی نکرده اتفاقی بدی نیفتد، زیرا هرکدامشان که بروند دیگر جایگزینی ندارند.

225446

مطالب مرتبط